Testimoni pengguna Jamu maKBidan Tawau

Terima kasih yang tak terhingga buat penggemar JMBT. 

Advertisements

Allergic semakin berkurang

Siapa macam as sila angkat jari🙋


Siapa rapat dengan as dia mesti tau 😂 inilah krem keramat peneman setia yang tidak boleh berenggang dari as.

Pil? Op coz da macam macam pil telan, citizirin, dari pelbagai nama dan jenama seperti zyrtec,zyncet. As pon tak tau la pasal ubat ubatan ni, tapi tu lah ubat ubat yang as selalu ambil dulu. Tapi paling as ngam alias bestfriend tu ialah pil clarityne 10mg. pergh!!! yang ni adalah  mak segala wajib mesti ada jugak dalam beg as. Kalau tersilap makan ja, ready trus telan pil ni. 

Ha nampak tak kehebatan as tuk protek jari jemari as yang lentik molek ni. Ha tu baru tang jari tau, lom cita tang bibir lagi😅
Bila dekat bibir pula, masha Allah. Bibir Angelina jolie si husband cakap. Bibir As macam da kena gam Gajah😂 bila senyum pon boleh koyak berdarah bibir tu tau. Allergic dan tak allergic nya penangan huh!. 
Nampak macam sembang lebih ja as ni kan, haha tapi tu mang betol dari yang betol. SIRIUSZZ U ALLZ
Injection? Ha tu buat jugak tapi pilihan terakhir tu pon bila da berdarah darah seperti berperang d medan perang😂.
Mana tak nya, dulu mak asyik berkutbah ja cerita pasal kebaikan kunyit pada as. As ni pula ambil mudah, buat dengar tak dengar ja, minum juga kalau mak da siapkan, tinggal teguk ja😂 tapi kalau mau buat sendiri?? ha mula lah si malas bersikut dan bertenggek dibahu as ni. Mau buat tiada masa kunun padahal MALAS.!!!
Tapi Sejak akhir akhir ni, jari as da tak kerap kering luka mengelupazz teruk macam tu. Kalau makan udang pon da tak teruk macam dulu. Kalau tak, makan mee goreng yang dicampur dengan kuah udang, sayur kangkung belachan, Kimchi pebret as pon boleh buat as terluka dañ tersiksa tau.
But now, ALHAMDULILLAH. Lepas as jual dan as amal sendiri Jamu maKBidan tawau ni. Semua masalah drama Allergic as tu da beransur pulih, as boleh da makan seafood sikit sikit. Harapnya bolehlah makan terus lepas ni.😂demand sikettt 
Sebenarnya kita boleh ja elak alias mencegah dari melarat, dari kita ja bai too mau dan tak mau. Jangan Macam as😅 da teruk baru mau cari ubat. 
#JamumaKBidantawau banyak fungsinya tapi kena amalkan la. Bukan minum 1 kali atau 2 kali baru harap mau hilang memang tak la. Sekurang kurangnya setiap bulan kena consume Jamu ni. Maanfaatnya nanti korang sendiri akan tau.😉.

Kalau korang boleh beli alat solek cecah ratus tak kan RM50 untuk 3L Jamu ja sebulan demi kesihtan sendri tak kan nda boleh kot😉. Duit boleh dicari tapi kesihatan tiada talang ganti tau..

Kalau u gais mau cuba boleh ja DM as tanya ja apa apa berkenaan Jamu maKBidan tawau ni. In Shaa Allah as akan balas dengan penuh kasih dan sayang😉.
Jom click wasap as 👉 http://www.wasap.my/+60138877895/hye+as+gojes

Lulur Kunyit maKBIdan

PicsArt_02-15-12.36.15

DiHasilkan dalam keadaan kering, Boleh dicampurkan dengan
🌸Madu
🌸Yogert
🌸Putih Telur
🌸Lemon
🌸Lidah Buaya
🌸Serbuk kayu manis

Mengikut Kehendak anda.

100% Asli dan Dihasilkan secara tradisional dengan menggunakan Beras, Ibu Kunyit Asli, Temulawak, & Kulit lemon.

🌼Khasiat Kunyit untuk kulit wajah
Mebersihkan kulit wajah, Mencerahkan kulit, Memudarkan kedutan, Menghilangkn pengmentasi, Merawat Kulit berminyak, Mengurangkan bulu pada wajah, Membuang sel kulit mati, Menghaluskan kulit.

 

Keperluan Jamu untuk badan kita

Kalau Dalam sebulan tu korang consume 3L Jamu untuk sebulan tu pon da ok sebenarnya berbanding kalau korang hanya minum seteguk 1 bulan atau pon tak minum langsung. Apa yang penting korang kena bangak minum air masak.

Sebab khasiatnya korang sendiri yang akan tahu nanti.
Zaman moden ni semua benda nak cepat, semua benda nak ringkas kan. Sebab tu kandang ramai diantara kita tak sedar kita sebenarnya da cederakan buah pinggang kita sendiri dengan memakan pelbagai product terbaharu yang kita tidak tahu apa kandungan pil pil atau ubat tersebut. Demi kelihatan cantik gebus putih dan kurus. 
Orang zaman dahulu semua hanya mengamalkan herba tradisonal untuk pemakan tambahan atau pun ubat ubatan mereka. Seperti Jamu maKBidan Tawau, kita tidak meletakkan apa apa pun bahan terlarang dalam jamu tersebut ianya 💯% Asli. Tiada bahan pengawet, Tiada pewarna tiruan. Sebab itu Jamu maKBidan kena di simpan ke dalam tempat penyimpanan bersuhu sejuk bukan tempat freezer lak ye hehe.

www.wasap.my/+60138877895/nak+JamumaKBidan

Suamiku Jatuh cinta lagi

Pernah tak rasa terpinggir bila dibilik bersama suami?

kalau pernah bahaya tu sis… Sis kena cari jalan macam mana nak kembalikan semula keceriaan di bilik tidur seperti malam pertama ^_- dulu.

Bila da Jadi isteri ni kita memang nak selalu sentiasa disayangi dan dimanja suami, betul kan? sebab hubungan intim itu juga adalah penyeri rumahtangga tau. so be alert!!!

Bila hubungan bersama menjadi Hambar Jamu MaKBidan tawau Sudah pasti boleh membantu. Isteri semakin ketat sumai semakin sayang^_-.

tak caya? sis boleh cuba, tak cuba memang rugi…

Masa tu baru la nampak en.suami memang dah jatuh cinta lagi.

 

 

​Kenapa Ibu selepas melahirkan Anak perlu berpantang?

Wajar, kerana selepas melahirkan anak kita kehilangan banyak tenaga. Waktu inilah, kita akan mengalami sakit sakit badan, sakit perut akbiat keluarnya darah yang banyak dari rahim kita, Rahim kita pula mudah terluka.

So, kita perlu lebih berhati hati, dengan menjaga badan kita untuk masa sekarang juga masa akan datang.
Ramai ibu ibu masa kini terlalu sibuk terkejar kejar dengan masa sehingga terabai diri sendiri. Bukan sahaja ibu yang bekerjaya bahkan ibu surirumah sepenuhmasa juga tidak dapat menjaga badan mereka. 
Oleh itu, maKBidan telah menghasilkan Jamu Berpantang dengan menggunakan 💯% Asli bahan semulajadi seperti kunyit, serapat, manjakani, akar angin, juga akar kayu lainya yang terpilih di mana ianya dapat 👇
💊 Mengembalikan semula Tenaga selepas bersalin, 

💊 Mengecut, memulih dan menguatkan dinding rahim selepas bersalin

💊 Memulihkan luka dalaman, 

💊 Memanaskan badan, 

💊 Melegakan sakit perut akibat darah kotor, 

💊 Membuang angin dalam badan (kembung Perut),

💊 Megeluarkan sisa darah kotor@darah nifaz,

💊 Mengetat dan merapatkan otot-otot sekitar faraj yang kembang selepas bersalin,

💊 Menaikan semula seri wajah.

💊 Membentuk tubuh badan yang ramping

💊 menjadikan Kulit Lebih anjal

💊 Menjadikan punggung lebih montok.
Yang paling Hebat sekali, baby anda turut tiada masalah kembung perut, baby buang air juga lawas. Jangan Hairan kalau baby anda asyik buang angin tau.😉
Lepas ni tak perlu dah  berabis sapu sapu minyak angin dekat perut baby, takut nanti angin tak keluar kulit baby pula jadi kemerahan.
Nak mencuba Jamu Berpantang maKBidan tawau boleh click

http://www.wasap.my/+60138877895/Hye+JamumaKBidan

​Kenapa tak Kurus-Kurus?😀

Kenapa tak Kurus-Kurus?😀

Setiap orang berbeza feedback Bila guna sesuatu produk Kurus.

Kita kena faham dan hadam 5 perkara di bawah.

1) Umur

2) Metabolisma

3) Hormon

4) Jenis kegemukkan

5) Kawan-kawan sekeliling.

Namun tumpuan pada no 5 saya Rasa yang paling utama.

Kenapa? 

Jika kita yang nak diet,

Nak turunkan berat badan,

Tapi asyik berkepit dengan teman2 yang tak jaga makan,

Yang langsung tiada impian nak buang lemak.
Apa akan jadi?
Kita akan terikut-ikut cara mereka dan give up lebih awal sebelum bermula pun.

Akak nasihatkan,
Berteman dengan consultant produk Kurus, mereka akan guide,

Selagi kita belum berjaya dapat berat idaman,

In Shaa Allah mereka akan bantu.
Carilah yang ikhlas,

Ramai di luar sana yang boleh bantu anda,

Janji anda ingin dibantu.😊
Ingat!
Lemak terbentuk dengan pelbagai proses dan mengambil beberapa tempoh Untuk kita bergelar GEMUK.

Begitu lah juga,

Sebelum anda digelar WANITA SLIM beberapa proses dan tempoh diperlukan.

Tiada jalan singkat dan magic tau.
Rajin kan diri untuk Bersenam 

Agar lemak tak sempat terbentuk.😉

Si Lulur kunyit maKBidan

Rutin 4 kali seminggu, Rajin tak rajin ja nak buat. 

Besh ja guna Lulur maKBidan ni. Boleh diguna dengan oelbagai bahan tambahan anda sendiri seperti, minyak kelapa dara, aloe Vera, madu, putih telur, dan yourgt. Yang dalam gambar ni as campur dengan minyak kelapa dara. 
Jangan risau muka jdi kuning, lepas da basuh dengan sabuan pencuci muka kompom da tak kuning. 
Macam ni… tadaaaaa

Segar…

Nak cuba Lulur Kunyit maKBidan boleh DM saya.

http://www.wasap.my/+60138877895

Si kawan yang tiada niat mahu kurus😅

Tetiba dapat mesej dari coustomer JMBT a.k.a kawan sekolah 

Hari tu baru sebotol dia ambil JMBT katanya mahu mencuba, erk tetiba lak boleh kurus katanya. Wah Alhamdulillah agaknya JMBT serasi dibadan si kawan ni tadi. Alhamdulillah yang penting sihat abang pon semakin sayang😘

I tengok pun jelous😄… almaklum la saya pon tengah nak on diet tapi tak boleh sebab baru lepas melahirkan. 
Syukur bila nampak perubahan, kita bukan nak kurus semata tapi nak kurus elak dari sebarang penyakit terumata penyakit kolestrol yang berlebihan.

Apapun nak mencuba Jamu maKBidan Tawau boleh whasapp saya http://www.wasap.my/+60138877895/nakJMBT

Ataupun boleh juga tinjau facebook or instagram saya 

🌸Facebook: Astrie F Plamonia

🌸IG: jamu_makbidan_tawau